پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
شیمی
نوشته شده در پنج شنبه 22 بهمن 1394
بازدید : 160
نویسنده : فرشاد سلطانی

شیمی

شیمی : یعنی تغییراتی که در جسم یا هر چیزی بیافتد و ساختار آن   و جنس و تمام اجزای آن را تغییر دهد شیمی میگویند . مانند: آتش زدن کاغذ در نتیجه به خاکستر تبدیل می شود.


:: موضوعات مرتبط: علوم تجربی , فیزیک , ,



فیزیک
نوشته شده در پنج شنبه 24 بهمن 1394
بازدید : 179
نویسنده : فرشاد سلطانی

فیزیک

فیزیک : یعنی تغییراتی یا عمل های که باعث می شود تغییری در جسم یا هر چیزی که باشد اتفاق بیافتد بعد از اندکی زمان دوباره به حالت اول یا به حالت های دیگر متشابه به حالت اول برگردد فیزیک میگویند .

لازم به ذکر است که اگر بخواهیم این مطلب را ساده تر بگوییم برای مثال تغییرات فیزیکی: تغییراتی است که جنس  چیزی یا ساختار آن تغییر نمی کند . مانند : پاره کردن کاغذ


:: موضوعات مرتبط: علوم تجربی , فیزیک , ,



زیست شناسی
نوشته شده در یک شنبه 25 آبان 1394
بازدید : 143
نویسنده : فرشاد سلطانی

به نام خدا

  زیست‌شناسی از علوم طبیعی و دانش مربوط به مطالعه جانداران زنده است. این دانش به بررسی ویژگی‌ها و رفتار سازواره‌ها، چگونگی پیدایش گونه‌ها و افراد، و نیز به بررسی برهمکنش جانداران با یکدیگر و محیط پیرامونشان می‌پردازد. زیست‌شناسی شامل موضوعات وسیعی است که دارای تقسیم‌بندی بسیاری از مباحث و رشته‌های مختلف است. از جمله مهم ترین موضوعات آن عبارت از پنج اصل به‌هم‌وابسته است که می‌توان آن‌ها را اساس زیست‌شناسی مدرن نامید:

  1.   سلول‌ها به عنوان واحد اصلی حیات هستند.
  2.   گونه‌های جدید و صفات موروثی، محصول فرگشت هستند.
  3.   ژن‌ها واحد اصلی وراثت هستند.
  4.   ارگانیسم‌ها محیط داخلی خود را برای حفظ یک وضعیت پایدار و ثابت، حفظ می‌کنند.
  5.   موجودات زنده انرژی مصرف می‌کنند و آن را به صورت دیگری تبدیل می‌کنند.

  رشته‌های فرعی زیست‌شناسی به وسیله مقیاسی که در آن موجودات زنده‌ای که قبلاً مطالعه شده‌اند، انواع موجودات زنده مورد مطالعه و روش‌های استفاده شده در مطالعه آنها، تعریف می‌شود: بیوشیمی، مطالعه شیمی اولیه زندگی؛زیست‌شناسی مولکولی، مطالعه فعل و انفعالات پیچیده در میان مولکول‌های زیستی؛ گیاه‌شناسی، مطالعه زیست‌شناسی گیاهان؛ زیست‌شناسی سلولی، بررسی واحدهای ساختمانی همه حیات، سلول؛ فیزیولوژی، بررسی عملکردهای فیزیکی و شیمیایی بافت‌ها، اندام‌ها و دستگاه زیستی هر موجود زنده؛ زیست‌شناسی فرگشتی، بررسی فرایندهایی که تنوع زیستی را ایجاد می‌کنند؛ و بوم شناسی بررسی فعل و انفعالات موجودات زنده در محیط خود.

 شاخه های زیست شناسی ( رده های زیست شناسی)

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: علوم تجربی , زیست شناسی , ,



زمین شناسی
نوشته شده در شنبه 24 آبان 1394
بازدید : 141
نویسنده : فرشاد سلطانی

 به نام خدا

 

  زمین‌شناسی دانشی است که ماهیت سیّارهٔ زمین و تاریخ آن و ساختمان پوستهٔ آن و اجزای درون آن و انواع سنگ‌ها و سنگواره‌ها را بررسی می‌کند. این علم دربارهٔ موادّ سازندهٔ زمین، نیروهای مؤثر بر مواد مزبور، برآیندهای آن نیروها، پراکندگی سنگ‌های پوستهٔ سیاره، سرگذشت آن و همچنین گیاهان و جانورانی که در دوره‌های گوناگون زمین‌شناسی وجود داشته‌اند گفتگو می‌کند. به عبارت دیگر، زمین‌شناسی  علم مطالعه  سیاره  زمین  است.

  زمین شناسان ، افرادی هستند که چگونگی  تشکیل  زمین،  ویژگی‌ها،  رویدادهایی که  از  زمان  پیدایش  زمین بر آن  گذشته  است  ساختار،  ترکیب  سنگ‌ها  و  کانی‌ها  و  تاریخچه را،  مطالعه  می کند.

 

 

 

 

شاخه های زمین شناسی در ادامه...

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: علوم تجربی , زمین شناسی , ,
:: برچسب‌ها: زمین شناسی ,



کشف شواهدی از وجود یخ فشان در قمر پلوتو
نوشته شده در شنبه 24 آبان 1394
بازدید : 208
نویسنده : فرشاد سلطانی

به نام خدا 

  ناسا شواهدی را مبنی بر وجود یخ‌فشان در سطح سیاره کوتوله پلوتو شناسایی کرده است.

 

  به گزارش سرویس علمی ایسنا، کشفیات جدید در ماموریت فضاپیمای نیوهورایزنز در ماه ژوئیه به دست آمد و در چهل و هفتمین نشست سالانه بخش علوم سیاره‌ای انجمن نجوم آمریکا در ایالت مریلند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

  ماموریت نیوهورایزنز درک ما از پلوتو که قبلا فقط یک تصویر پیکسلی از تلسکوپ هابل بود را متحول کرده است. بنابراین اکنون ما در حال حاضر دارای گنجینه‌ای از تصاویری با وضوح بالا هستیم که به شرح یک جسم آسمانی می‌پردازد که دارای طیف فوق‌العاده متنوعی از فرآیندها و محیط‌های زمین‌شناسی است .

 

  محققان ناسا تصاویر متعددی را از سطح پلوتو برای ایجاد نقشه‌های سه‌بعدی از یخ‌فشان‌ها که به طور غیر رسمی به نام کوه رایت و کوه پیکارد نامگذاری شده‌اند، با هم تلفیق کردند. رایت، در جنوب فلات اسپوتنیک و 3.2 کیلومتر بالاتر از زمینه اطراف واقع شده و در حدود 160 کیلومتر گسترش یافته است. این در حالیست که پیکارد حدود 4.8 کیلومتر به سمت جو شکننده این سیاره کوتوله ارتفاع دارد.

 

  یک یخ‌فشان به طور قابل توجهی متفاوت از آتشفشان‌های سیاراتی مانند زمین و زهره است که به خورشید نزدیک‌تر هستند و مواد مذاب و خاکستر فوران می‌کنند.

 

  یخ‌فشان نتیجه فرآیندهای آتشفشانی است که در سیارات یخی و قمر‌های دورتر اتفاق می‌افتد. بر اساس نظریه‌های موجود، فوران رایت یا پیکارد می‌تواند مقادیر عظیمی از ترکیب دوغاب مانند یخ آب، نیتروژن، آمونیاک و متان را بیرون بریزد.

 

  مطالعات بیشتری برای اثبات این نظریه که رایت و پیکارد واقعا یخ‌فشان هستند، مورد نیاز است. این کشف، پیامدهای قابل توجهی را در مدل‌های فعلی در مورد تکامل زمین شناسی و جو سیاره کوتوله در پی خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: علوم تجربی , نجوم , ,



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد